Min Resa Till Indien

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Here we go again

Av Christine - 27 februari 2012 15:03


Ja, jag har varit dålig med att bloga den senaste veckan, men har inte direkt funnit något intressant att skriva om, inte alls haft lust av olika anledningar, men nu ska vi försöka ta tag i det hela igen. Bjuder på lite blandade bilder jag fann i min kamera, Njut!


Såhär brukar skol lunchen se ut, inte så variernade tyvärr, helt okej men ganska starkt.



 

Engelsk lektion



 



 

Den nya flickan försöker lära sig skriva siffor



 

Ibland kommer legot fram



 

I skolan så håller jag och Frida på att arbeta med matematik - former just nu, detta är bilder från förra veckan då vi jobbade med cirkeln, här skall de färglägga alla cirklar de finner på pappret.



 

Denna vecka har vi börjat med triangeln



 


I lördags så åkte jag och Frida till stranden igen, denna gången blev det dock lite besvärligare. Bussen dit fick vi vänta på i nästan en timme så vi var inte på stranden förrän 12 och då var vi hungriga så då fick vi beställa lite mat. Frida tog pommes och jag lite pommes och chicken nuggets med lite grönsaker, var riktigt gott och jag blev inte dålig. Eftersom vi brände oss ganska duktigt förra gången vi var på stranden så fick det bli skuggan denna gång, i varsin hängmatta med en bok, helt underbartt, blev dock ett dopp för mig, vilket också var helt underbart. Innan vi åkte hem så fick vi chansen att kolla in två olika rum på resorten då vi funderar på att stanna över den helgen kring våra födelsedagar, Frida fyller år den 25 och jag den 28 mars så en helg på stranden hade inte varit fel. Hemresan var tyvärr inte heller ngåto vidare då vi kom iväg ganska sent från stranden och det blir mycket trafik om kvällarna, resan tog nog nästan 3 timmar istället för líte mindre än 2. :(


  


På söndagen sen så åkte jag och Frida till ett köpcentrum, Skywalk mall. Ett fint köpcentrum med moderna butiker. Jag köpte ett par skor för cirka 170 kronor, intedirekt dyrt, härliga sommarskor med kilklack. Var också väldigt nära på att införhandla lite billiga Levis jeans då de kostade runt 350 kronor, ganska billigt. Men jag väntar till en annan helg då vi skall besöka fler märkesbutiker.



 


Idag var det återigen dax för skolan, och i skolan fick vi idag se denna märkliga insekt, har googlat lite på den men tyvärr inte riktigt fått fram vad det är, men det kan vara en slags bönsyrsa, en mycket speciell sådan. Skoldagen gick snabbt troligtvis mest på grund av att jag och Frida jobbat med triangeln idag. Men det känns bra.Nu ska jag försöka fixa lite mat, nudlar tror jag nog det blir.


   



Christine

 
 
Ingen bild

Anna

27 februari 2012 15:27

ni ser ut att ha det hur bra som hellst :) ta väl hand om er och upplev så mycket som möjligt :) hur länge ska ni va där ?
sjukt snygga skor christine :)

 
Ingen bild

Eva Ragnéus

27 februari 2012 17:17

Hej! Vilken bra idé att ni ska stanna på hotellet när ni fyller år! Det blir ju jättemysigt, för då kan ni njuta hela helgen och inte strula med bussen tillbaka samma dag. Snygga skor till bra pris. Kram Eva

 
Ingen bild

Christine

27 februari 2012 18:29

Hej Anna! (anna vem? (: ) jadå det är helt okej, ja absolut! vi skall vara här i tre månader, en månad har redan gått. tack så mycket!

 
Ingen bild

Christine

27 februari 2012 18:30

Hej Eva! ja vi kände att det hade varit kul. :) ja exakt, vi kände också det, verkligen koppla av. ja jag gillade dem verkligen. kram

 
Ingen bild

Anna Landin

13 mars 2012 12:07

Anna Landin :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christine - 20 april 2012 13:41

Ja, då var man hemma i Sverige igen. Varför jag inte berättat något här var då det skulle bli en överaskning, skulle överraska familj och vänner. :) Flygbiljetterna hem var bokade sedan ett tag tillbaka och varför vi flög tidigare var eftersom vår pr...

Av Christine - 10 april 2012 20:40

I lördags var vi iväg och simmade med barnhemmet igen, det fanns sponsorpengar som var speciellt ägnade till en utflykt, så badet passade bra. Barnen fick träna lite mer på simning och vänja sig mer vid vatten. Alla barnen var verkligen jätte duktiga...

Av Christine - 6 april 2012 18:48

Idag fick vi lite sovmorgon jag och Frida, skönt var det. Sedan tog vi det bara lugnt, städade lite bland annat. Vi tänkte egentligen åkt till en lite souvenir shop men den var stängd idag så kanske vi åker dit en annan dag. I eftermiddasgs sedan så ...

Av Christine - 5 april 2012 16:06

Nu är snart min tid i Indien slut, och jag personligen kan inte längre ta emot sponsorpengar. Detta pågrund av att det tar lite tid innan man vet vad man kan lägga pengarna på och sedan tar det tid att verkställa. Däremot så kan man fortfarande spons...

Av Christine - 2 april 2012 19:24

  Inlägg med många bilder! :)     Det arbetar ett par på skolan som bor precis intill, deras hund har fått valpar och en dag fick vi se dessa sötnosar.               Påvägen till och från skolan så stannade vi också en d...

Presentation


Jag studerar till förskollärare på högskolan i Kristianstad och under min sjätte termin kommer jag genomföra en praktik period på en skola i Indien. Denna resa kommer jag blogga om, allt ifrån förberedelser med vaccinationer till tankar och funderingar k

Sponsorer

Nu är snart min tid i Indien slut, och jag personligen kan inte längre ta emot sponsorpengar. Detta pågrund av att det tar lite tid innan man vet vad man kan lägga pengarna på och sedan tar det tid att verkställa. Däremot så kan man fortfarande sponsra skolan genom att sätta in pengar direkt in på deras konto, även där kan man skriva om man har ett speciellt syfte med pengarna man sätter in.  

 

Pg: 14 68 41-2 (Mikael Gislen)

 

Om ni har några frågor går det bra att mejla mig på:

christine.paulsson0006@stud.hkr.se

 

Här under finns namnen på de som valt att sponsra.

 

Andreas Paulsson

Cecilia Paulsson

Jörgen Paulsson

Annette Olsson

Anna Flärd

Eva Ragneus och arbteskamraterna på Atos Medical AB

Emma Jönsson

Kurt Andersson

Susanne Andersson

Markus Andersson

Kristian Andersson

 

 

 


 

Tusen tack!

 

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards